سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل سیمیا

برای انتقال جریان الکتریکی از یک مکان به مکان دیگر از سیم و کابل استفاده می‌شود. بنابراین عامل انتقال جریان الکتریکی در سیم‌ها، فلز رسانای جریان می‌باشد. با توجه به اینکه اکثر تجهیزات و وسایل در ادارات کارخانجات و ساختمان ها با برق کار می کنند بنابراین سیم و کابل جزء لاینفک زندگی امروزی می باشد و در تمامی مکان ها به وفور می توان این المان را مشاهده نمود. برای انتقال جریان الکتریکی از  فلزات هادی استفاده می شود که بیشتر آنها رسانه مس با درجه خلوص بالاتر از 99.5 درصد تشکیل می دهد. علاوه بر مس رساناهای دیگری مانند  نقره ، طلا ، گاهی اوقات از آلومینیوم استفاده می شود. برای محافظت از سیم در برابر عوامل خارجی و محافظ افراد در برابر جریان الکتریکی معمولا این رسانا را در داخل روکش عایق قرار می دهند.

کاربرد سیم و کابل برق

سيم های برق که به صورت مفتولی هستند از يك رشته سيم تشكيل می شوند كه به اصطلاح به آن سيم خشك هم گفته مي شود. کاربرد سیم  و کابل های مفتولی، بيشتر در تابلو هاى برق و سيم كشی هايی كه نياز به ولتاژ و مقاومت بالا دارند، می باشد. نوع دیگر سیم هم، سيم برق افشان می باشد که نسبت به نوع مفتول نرم‌تر و انعطاف‌پذيرتر است. کاربرد این نوع سیم  و کابل افشان در صنعت ساختمان است.

از جمله سیم هایی که در برق ساختمان مصرف بیشتری دارند می توان به سيم برق نيم افشان اشاره نمود، انعطاف‌پذيرى بيشترى نسبت به افشان دارند.

از انواع دیگر سیم های صنعت برق سيم ارت می باشد که این سیم نیز نیز از جنس مس می‌باشد. در سيم ارت از مس خالص استفاده می شود به همين جهت مقاومت اهمى آن پايين است. کاربرد سیم  و کابل ارت در سيستم ارتينگ و بالا بردن امنيت سيم‌كشی يك مجموعه است و اخرین مورد از دسته سیم های برق سيم لاكى ار می توان نام برد که از يك رشته هادی با پوشش عايق توليد می‌شود. عمده كاربرد آن در سيم پيچى موتورها و ترانس می ‌باشد.

شرکت سیم و کابل سیمیا

شرکت سیم و کابل سیمیا

شرکت سیم و کابل سیمیا در تاریخ ۲۷ دی ماه ۱۳۶۰ در یک سالن ۴۸۰ متری واقع در اسلامشهر، با همفكری و مشاركت سهامداران فعلی تاسيس شد. در این واحد تولیدی با کمک دو خط اكسترودر اقدام به توليد انواع سيم‌های ساختمانی بود.

شرکت سیم و کابل سیمیا كار خود را با ۱۰ نفر پرسنل آغاز نمود و پس از گذشت زمان اين تعداد به ۳۰ نفر افزايش يافت كه قادر بودند ساليانه ۱۵۰۰ تن سيم مفتولی توليد كنند.

از اهداف و منشهای شركت سيميا بر این اساس استوار است كه محصولات اين شركت بايد بهترين كيفيت ممكن برای مصرف كننده تولید شود، لذا با وجود امكانات محدود و كمبود جا، يكي از اولين اقدامات انجام شده، تجهيز آزمايشگاهی برای انجام آزمون بر روی محصولات توليدی و اطمينان از كيفيت آنها بود.

هم اكنون كارخانه سيميا با ظرفيت توليد ساليانه بيش از ۱۸۰۰۰ تن انواع سيم و كابل برق و مخابراتی و ابزار دقيق و با بكارگيری بيش از ۲۰۰ نفر پرسنل توانمند و متخصص در كارخانه و دفتر مركزی، قادر به توليد حدود ۸۵۰ نوع و سايز از سيم و كابل های مختلف می باشد.

در حال حاضر كارخانه سيميا با ماشين آلات متنوعی از بهترين توليد كنندگان اروپايی با تكنولوژی روز دنيا شامل دستگاه‌های كشش راد مس و آلومينيوم و مولتی وايرهای ۱۲ و ۱۶ سيمه، دستگاه‌های كشش مديوم و فاين، بانچر، استرندر، درام تويستر، اكسترودر و… به فعاليت خود ادامه می‌دهد.

تولیدات این شرکت دارای استانداردها و گواهينامه‌های سيستم مديريت كيفيت
( ISO-۱۷۰۲۵, ISO-۴۵۰۰۱, ISO-۱۴۰۰۱, ISO-۹۰۰۱ ) و نيز گواهينامه كيفيت اتحاديه اروپا ( CE ) می باشد.

انواع سیم و کابل سیمیا

انواع سیم و کابل سیمیا

سیم و کابل های تولیدی شرکت افشار نژاد خراسان دارای تنوع گسترده ای می باشند. تولیدات این شرکت را می توان به سیم و کابل های ساختمانی، کابل های مخابراتی، کابل های قدرت، کابل های ابزاردقیق، کابل های دریایی، کابل های کواکسیال، کابل های شبکه،  سیم و کابل های خودرویی، کابل های مخصوص پمپ های شناور و … تقسیم نمود. در حالت کلی می توان محصولات تولیدی شرکت را بصورت زیر نمایش داد:

سیم و کابل سیمیا برق متداول

  • سیم سیمیا مفتولی و سیم سیمیا نیمه افشان (NYA)
  • کابل مفتولی و نیمه افشان سبک (NYM)
  • سیم سیمیا افشان (NYAF)
  • کابل افشان معمولی (NYMHY)
  • کابل افشان سبک (NYLHY)

کابل قدرت سیمیا

  • کابل سیمیا با هادی مسی
  • کابل سیمیا با هادی آلومینیومی

کابل سیمیا کنترل

  • کابل کنترل متداول
  • کابل کنترل شیلددار
  • کابل کنترل ابزار دقیق

کابل جوش سیمیا

کابل سیمیا از نوع مخابراتی درون ساختمان

کابل سیمیا از نوع مخابراتی بیرون ساختمان

کابل سیمیا کواکسیال

  • 4.5C-2V
  • RG59

کابل آیفونی سیمی

ویژگی سیم و کابل سیمیا

این شرکت محصولات متنوعی را مطابق با استاندارد های روز دنیا به بازار عرضه کرده است و همچنین کارخانه سیم و کابل سیمیا با بهره گیری از ماشین آلات متنوع توانسته است انواع سیم سیمیا و انواع کابل سیمیا را برای پروژه های بزرگ صنعتی تولید و به بازار عرضه نماید. محصولات شرکت سیمیا مانند انواع سیم سیمیا و انواع کابل سیمیا مطابق با استاندارد های مرجع ملی و بین المللی ساخته شده اند که با کیفیت بالا و قیمت مناسب در اختیار مشتریان قرار گرفته و همچنین محصولات سیم و کابل سیمیا دارنده گواهینامه ISO 9001 در سال های مختلف می باشند.

قیمت سیم و کابل سیمیا

در زمینه خرید سیم و کابل، مانند هر محصول و تجهیزات دیگری، فاکتورهای متفاوتی تاثیرگذار هستند و برخی عوامل مانند:‌ سطح مقطع، تعداد رشته‌ها، جنس روکش، جنس هادی، نوع عایق، شیلد دار یا بدون شیلد بودن محصول از جمله فاکتورهای تعیین کننده قیمت محسوب می‌شوند.

به طور کلی کیفیت عالی و طول عمر سیم و کابل سیمیا هزینه‌های جانبی، تعویض و… را برای شما کاهش می‌دهند و با یکبار هزینه به طور بلند مدت از کیفیت اتصالات برقی خود بهره‌مند خواهید شد.

همچنین عرضه محصولات این برند که تنها از طریق نمایندگی‌های رسمی شرکت انجام می‌شود؛ هر گونه فروش غیرقانونی، تقلبی و قیمت نامتعارف را غیرممکن کرده و خرید مستقیم و بدون واسطه از نمایندگی، جنبه اقتصادی خاصی را برای شما به همراه خواهد داشت.

قیمت سیم و کابل سیمیا متناسب با قیمت مواد اولیه همچون مس و پی وی سی تغییر می کند.

فروش سیم و کابل سیمیا

فروش سیم و کابل سیمیا

شرکت آداک تجهیز افلاک مهر با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع سیم و کابل در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع سیم و کابل با برند شرکت سیم و کابل سیمیا اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع سیم و کابل سیمیا میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.