تجهیزات برق صنعتی

برق صنعتی چیست؟

برق صنعتی همانطور که از نام آن مشخص می باشد، برقی است که در صنعت از آن استفاده می شود. البته این تعریف علمی و کاربردی نمی باشد. در برخی موارد برای یک ساختمان نیز عبارت برق صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد. از همین رو اگر بخواهیم به صورت فنی بیان داریم باید عنوان کنیم که منظور از برق صنعتی، برقی است که از کنتور سه فاز وارد یک کارگاه یا کارخانه می شود و وظیفه آن روشن نمودن تجهیزات الکترونیکی یا تامین روشنایی است.

در برق صنعتی موارد مهمی چون ولتاژ، مقاومت، قدرت، درایوهای الکترونیکی، PLC ها و …. بررسی می شوند
با توجه به مواردی که در بالا بیان شد، هم اکنون متوجه شدید که برق صنعتی چیست اما باید در نظر داشته باشید که این برق حوزه های متنوعی را شامل می شود. برخی از این شاخه ها عبارتند از کار با انواع تابلوهای برق، حفاظت شبکه، مدار فرمان و …. .
امروزه از برق صنعتی بیشتر در کارخانه ها و کارگاه ها استفاده می شود. باید در نظر داشته باشید که هزینه مصرف این برق در قیاس با برق خانگی بسیار بیشتر است.

 تجهیزات برق صنعتی

با رشد صنایع مختلف و افزایش فعالیت های تولیدی، موضوع تامین فوری لوازم و تجهیزات مختلف این صنایع بسیار مهم می باشد، چرا که توقف خطوط تولید به دلیل خرابی یک قطعه زیان های زیادی را می تواند به صاحبان سرمایه و شرکت های صنعتی وارد کند. پس لزوم داشتن قطعات یدکی جهت استفاده در زمان های حساس برای جلوگیری از توقف خطوط تولید کاملا قابل درک است. در صنایع مختلف مجموعه ای از قطعات یدکی در زمینه های هیدرولیک و پنوماتیک، برق، مکانیک، الکتروموتور و گیربکس و غیره وجود دارد که تهیه یک جای همه نیاز ها از یک تامین کننده، می تواند راحتی و اطمینان را برای مدیران و صاحبان صنایع فراهم کند.

تجهیزات برق صنعتی