سیم نسوز

سیم های نسوز در مکانهایی که احتمال در معرض قرار گرفتن گرمای بسیار زیاد و یا حریق می رود استفاده می شود. بنابراین سیم های نسوز طوری طراحی شده اند که در برابر خطر‌های ناشی از آتش و گرما مقاوم باشند.
سیم‌های نسوز معمولا از دو روکش سیلیکون و ابریشمی تشکیل شده اند. همچنین سیم‌های نسوزی وجود دارند که از یک روکش روکش سیلیکونی تشکیل شده اند. غالبا همه کشور‌های صنعتی در سیم کشی‌های ساختمان از کابل‌های سیلیکونی نسوز استفاده می‌کنند.
از مهم‌ترین ویژگی‌های روکش سیلیکون، استحکام بالای آن در برابر دما‌های بالاست، بنابراین این نوع سیم ها را با اسم سیم نسوز نیز می‌شناسند.
هر جایی که سیم برق در معرض حرارت و دما‌های بالا قرار بگیرد یا خواسته باشیم از سیم در زمان بروز شرایط غیر عادی مانند آتش سوزی محافظت نماییم، استفاده از سیم سیلیکونی یک پیشنهاد مناسب خواهد بود. جالب است بدانید عایق سیلیکون علاوه بر پایداری حرارتی از قابلیت‌های دیگری مانند مقاومت در برابر مواد سوختگی، روغن و اسید برخوردار است و ماده‌ای بدون هالوژن و کم دود به شمار می‌رود.
از موارد استفاده از سیم نسوز می‌توان به کوره ها، هیتر‌های الکتریکی، اجاق‌ها و تنور‌های برقی، تجهیزات گرم کننده هوا، دکل‌های نفتی، صنایع کشتی سازی، صنایع پتروشیمی و پالایشگاهی، واگن‌های راه آهن و سیستم‌های روشنایی اشاره کرد.

انواع سیم نسوز

  • سیم و کابل

سیم نسوز با پوشش PVC 

به نوعی دیگر از این سیم ها می باشند که تحمل حرارتی نسبتا پایین تری را دارند و در دمای  ۱۸۰ سانتی گراد به اشتعال نزدیک می شوند.

سیم نسوز سیلیکونی

سیم نسوز سیلیکونی را می‌توان در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌ گراد برای مدت زمان طولانی و همینطور در دمای حدود ۲۵۰ درجه سانتی‌گراد برای مدت زمان کوتاهی مورد استفاده قرارداد.

۳ـ  سیم دوروکش نسوز

نوعی دیگر از این سیم ها وجود دارد که علاوه بر پوشش اولیه پوشش ثانویه ای دارد که از جنس فایبرگلاس میباشد و تحمل دمای این نوع از سیم را تا دمای ۷۵۰ درجه سانتی گراد افزایش می یابد.

سیم دو روکش که متشکل از هادی مسی قلع اندود و عایق اولیه سیلیکون به همراه پوشش بافته شده از جنس فایبرگلاس می باشد , در رنگ های متنوع جهت سهولت در سیم کشی تجهیزاتی که در محیط های با حرارت بالا قرار دارند، استفاده می شوددلیل استفاده از سیم نسوز سیلیکونی دو روکش بافت در این نواحی  توان حرارتی بالای این دسته از سیم ها می باشد.

چرا که سیلیکون خود پلیمری است که به دلیل انسجام و شکل مولکولی پایداری که دارد مقاومت خیلی خوبی در برابر حرارت از خود نشان میدهد و از طرفی وجود رشته های در هم تنیده شده فایبر گلاس در  حرارات و آتش تا دمای ۷۵۰ درجه سانتی گراد مقاوم می کند.

سیم و کابل نسوز یاقوت

شرکت سیلیکون کابل یاقوت فعالیت خود را در سال ۱۳۸۵ در راستای تولید کالای مرغوب و با کیفیت بین المللی در صنعت سیم و کابل نسوز سیلیکونی آغاز نموده است .

این شرکت مجموعه ای ارزشمند از دانش فنی و نیروی انسانی و تجهیزات و ماشین آلات مدرن تولید و آزمایشگاهی مطابق با تکنولوژی روز دنیا را گرد هم آورده است تا بتواند با اخذ و استقرار استاندارد های بین المللی اعم از استاندارد های مدیریت کیفیت ISO 9001:2015 و گواهینامه CE اروپا و تائیدیه سازمان آتش نشانی و همینطور استاندارد های ملی ISIRI 1926-4 و ISIRI 1926-3 در ارائه محصولات مرغوب وبا کیفیت عالی، خدمتی به کشور عزیزمان و همینطور هموطنان گرامی در جهت اشتغالزایی جوانان توانمند و غیور ایرانی انجام داده باشد.

شرکت سیلیکون کابل یاقوت جزء اولین تولید کنندگان تخصصی سیم و کابل های نسوز سیلیکونی می باشد که توانسته است با دستاوردهای فنی و علمی موفق خود در این عرصه پاسخگوی بخش عظیمی از نیاز های مصرف کنندگان این محصول باشد که قسمت چشمگیری از آنان در صنایع فولاد ، انرژی اتمی ، هواپیمایی ، نفت پتروشیمی واگن سازی ، مترو ، راه آهن ، دانشگاه ها لوازم خانگی ، خودرو سازی و همینطور سیستم های اعلام و اطفاء حریق مورد استفاده قرار میگیرند.

ویژگی های سیم و کابل نسوز یاقوت

  • مقاومت در برابر شدت جریان حاصل از ولتاژ بالای جریان الکتریسیته
  • تحمل دما 60c- تا 250c+ (مقاوم در برابر حرارت و سرما)
  • انعطاف پذیری و شکل گیری بالا در مقاطع گوناگون با حفظ پایداری جریان الکترسیته
  • مقاوم در برابر شرایط جوی نظیر رطوبت بالا و محیط‌های خشک و کویری (عایق رطوبت و خشکی)
  • مقاوم در برابر اشعه مادون قرمز و ماوراءبنفش، گاما و تأثیرناپذیری از ازون2
  • فاقد گازهای اسیدی هالوژن (Halogen Free)
  • کم دود بودن (Low Smoke)
  • عدم رشد قارچ و باکتری در ماده سیلیکونی و مناسب برای استفاده در صنایع پزشکی و غذایی
  • مقاوم در برابر برودت هوا
  • مقاوم در برابر روغن‌ها با وزن ملکولی بالا مانند چربی، محلول نمکی یا مواد اسیدکننده یا اسیدهای رقیق و الکل‌ها
  • خاصیت نارسایی الکتریسیته
  • عدم انتشار شعله (Flame Retardant)

فروش سیم و کابل نسوز یاقوت

شرکت آذران پایدار صنعت با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع سیم و کابل اعلام حریق در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش سیم و کابل اعلام حریق یاقوت اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت فروش سیم و کابل اعلام حریق یاقوت میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.

کابل اعلام حریق یاقوت ، فروش کابل اعلام حریق یاقوت ، نمایندگی کابل اعلام حریق یاقوت ، قیمت کابل اعلام حریق یاقوت ، خرید کابل اعلام حریق یاقوت ، کابل اعلام حریق یاقوت در تبریز ، سیلیکون کابل یاقوت ، فروش عمده کابل اعلام حریق یاقوت ، قیمت کابل اعلام حریق ، خرید کابل نسوز اعلام حریق یاقوت ، کابل نسوز یاقوت