انواع لوله برق ساختمان

در سیم کشی ساختمانی برای آنکه در سیم کشی، سیم ها و کابل ها آسیب نبینند و از نظم بهتری برخوردار باشند از لوله های برق استفاده می شود. در ادامه به معرفی آنها  می پردازیم.

لوله پی وی سی pvc برق

لوله پی وی سی ( لوله PVC ) یکی از انواع لوله های برقی است که جهت عبور دادن انواع سیم و کابل و برای جلوگیری از صدمه دیدن های کابل برق  یا سیم و محافظت از جان افراد در برابر تماس ناخواسته با سیم برق و هادی ها مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های پی وی سی در سازه های مسکونی ، تجاری ، اداری ، صنعتی ، ورزشی و کلیه سازه هایی که سیم برق و هادی های الکتریکی استفاده می کنند کاربرد دارند . لوله های برق از طریق اتصالات به هم مرتبط می شوند ، در دیواره ها و کف ساختمان ها قرار می گیرند و برای رد کردن کابل و سیم برق از فنر استفاده می کنند.

لوله پی وی سی دارای بدنه ای از جنس عایق با دوام می باشد که به دلیل غیر قابل اشتعال و ارزان بودن در صنعت ساختمان سازی کاربرد گسترده ای دارد.

لوله کاندوئیت فلزی

برای محافظت و نگهداری از سیم و کابل در طول مسیر اجرای سیم کشی و کابل کشی، در واحدهای صنعتی، پروژه های ساختمانی و صنعتی، بکارگیری لوله های فولادی برق، مورد توجه قرار می گیرد که اجرای آن می تواند به صورت داخلی و یا روی سطحی انجام پذیرد.
فرم دهی ساده با استفاده از دستگاه لوله خم کن و مقاومت بالا و ماندگاری این تجهیزات در برابر ضربات مکانیکی، حیوانات موذی، گرد و غبار و همچنین شکل مناسب آن، محبوبیت لوله فولادی برق را در نزد کاربران بالا برده است.

لوله گالوانیزه سرد و گرم

لوله فولادی یا لوله گالوانیزه یکی از انواع لوله های برق است که به دلیل استحکام بالا دارای کاربرد صنعتی گسترده تری نسبت به انواع دیگر می باشد . به صورت کلی لوله برق وسیله ای است که به عنوان یک پوشش عمل می کند و می تواند هادی ها یا سیم هایی را که از درونش می گذرد در برابر صدمه دیدن یا تماس مسقیم افراد با آنها محافظت نماید. استفاده از لوله های برق معمولا در ساختمان های اداری ، فروشگاه ها ، هتل ها ، بیمارستان ها ، منازل و غیره رایج می باشد ولی بسته به محل مورد نظر باید لوله ای با جنس مناسب را انتخاب کرد به طور مثال برای استفاده های صنعتی به کار بردن لوله فولادی یا لوله گالوانیزه مناسب می باشد.

انواع مختلف لوله و اتصالات برق برای اهداف مشخصی ساخته می شوند مثلا از انواع لوله گالوانیزه گرم و سرد برای عبور تجهیزات برق در کارگاه ها و کارخانه ها استفاده می شود در واقع این لوله ها از جنس فلز می باشند که قابلیت تحمل فشار بالا را دارند و در اثر هرگونه ضربه یا نیرویی نمی شکنند همچنین در فضاهایی که نیاز به استحکام و حفاظت بهتر از سیم کشی ها و کابل کشی های ساختمان وجود دارد می توان از انواع لوله گالوانیزه برقی به صورت روکار یا توکار استفاده کرد.

لوله خرطومی پلاستیکی و فلزی

لوله خرطومی از جمله پرمصرف ترین لوله های برق است که به منظور برق کشی انواع سازه به کار می رود. ماده اولیه تولید این محصول گرانول پی وی سی است که به همراه مواد دیگر استفاده می شود. در تولید لوله خرطومی انواع استاندارهای لازم توسط تولیدکنندگان این محصول رعایت می شود، به همین دلیل این لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای لوله کشی برق ساختمان استفاده می شوند. پیمانکاران ساختمان و افرادی که در حوزه برق کشی مشغول به فعالیت هستند تا حد ممکن سعی می کنند از تجهیزات و ابزارهای استاندارد و با کیفیت در پروژه های خود استفاده کنند تا علاوه بر تامین ایمنی لازم برای ساختمان، عمر مفید آن را افزایش دهند. لوله های برق نقش بسیار مهمی در محافظت از سیم های برق ایفا کرده و آنها را در برابر عوامل مختلف و ضربه ایمن می نمایند.

لوله خرطومی یکی از انواع لوله های برقی است که دارای بدنه ای انعطاف پذیر می باشد و می تواند به عنوان مسیری جهت عبور سیم ها و کابل های برق مورد استفاده قرار گیرد ، همانطور که می دانید لوله های برق در دسته تجهیزات برقی ساختمانی قرار می گیرند و به عنوان پوششی جهت محافظت از هادی سیم ها به کار می روند در واقع عبور دادن سیم ها و کابل ها از درون لوله های خرطومی یا لوله فلکسی که استحکام بیشتری دارد سبب می شود تا این تجهیزات صدمه نبینند و در عین حال از آنها در برابر تماس غیر مستقیم یا مستقیم افراد جلوگیری شود.

لوله پلیکا برق

لوله برق پلی امید یا لوله برق پلیکا در واقع از قدیمی ترین و پرمصرف ترین لوله و اتصالات برق محسوب می شود که در صنعت لوله کشی برقی به دلیل سبک بودن ، سهولت نصب و همچنین داشتن قیمت مناسب مورد توجه پیمانکاران و متخصصان برق ساختمان قرار گرفته است ، انواع لوله برق پلی آمید در واقع در سایزهای مختلف با ظرفیت های متعدد تولید می شوند که انتخاب هرکدام به محل مورد استفاده و نظر مشتریان بستگی دارد. این لوله ها در ضخامت های سبک ، متوسط و سنگین تولید می شوند ولی دارای انعطاف پذیری بالایی هستند که به راحتی در ساختمان های مسکونی نیز می توانند مورد استفاده قرار گیرند.

لوله پلی امید از جنس پلاستیک فشرده بوده که برای فشارهای مختلف ساخته می شوند ، این لوله ها در برابر عوامل خوردگی فلزات مانند واکنش های شیمیایی و اسیدها مقاومت نشان می دهند بنابراین در شرایط محیطی مختلف قابل استفاده می باشند. در واقع لوله های پلی آمید در دسته پلیمرهای مهندسی قرار دارند که معمولا در رنگ های مختلف تولید می شوند و مشتریان می توانند برای عبور سیمها و کابل های ساختمان مورد نظر خود یکی از این رنگ ها را انتخاب نمایند.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام آذران صنعت روی لینک کلیک کنید. »

انواع لوله برق ساختمان | فروش انواع لوله برق ساختمان | نمایندگی انواع لوله برق ساختمان | تامین انواع لوله برق ساختمان | تولید انواع لوله برق ساختمان | قیمت انواع لوله برق ساختمان

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *