گلند کابل برق

گلند کابل برق وسیله‌ای است که از آن برای اتصال کابل به جعبه تقسیم استفاده می‌شود. گلند کابل به صورت پلاستیکی، پلیمری و فلزی در اندازه‌های متفاوتی تولید می‌شوند که انتخاب هر گلند بر اساس سطح مقطع کابل مورد نظر صورت می‌پذیرد. هدف از بکار بردن گلند در اتصال بین کابل و جعبه تقسیم، ایجاد ایمنی کامل برای کابل و اتصالات در برابر لرزش و نیروهای وارده به آن‌ها به منظور جلوگیری از آسیب‌دیدگی و پارگی می‌باشد، همچنین نصب گلند موجب آب‌بندی کامل محل اتصال، در برابر نفوذ رطوبت و گازهای قابل اشتعال به درون جعبه تقسیم می‌شود.

این اتصال به گونه ای طراحی شده که پس از ورود کابل به داخل آن توسط واشر محافظ تعبیه شده از ورود گرد و غبار و آب و همچنین از آسیب دیدگی کابل در تماس با بدنه تابلو یا جعبه توزیع که معمولا بدنه اماده شده در زمان تولید جهت ورود کابل تیز و برنده هستند جلوگیری میکند. در صورت عدم استفاده، امکان پارگی کابل ها و آسیب دیدگی در مدت زمان طولانی یا در زمان نصب وجود دارد.

در فضاهایی که تابش نور آفتاب وجود دارد بعلت مقاومت بالای فلز در برابر تابش نور آفتاب از این محصول استفاده میگردد که معمولا در 2 جنس برنج و استیل قابل ارائه می باشد.

گلند کابل ضد انفجار

انواع گلند ضد انفجار در محیط های بالقوه انفجاری و معمولأ برای جلوگیری از آتش سوزی و انفجار در زون های عملیاتی استفاده می شوند و مانع از فراهم شدن شرایط ایجاد انفجار می شوند. گلندها نوعی غلاف خارجی آب بندی شده و عایق شده محسوب می شوند که در یک محفظه توپر و آب بندی شده که دور هسته مشخص از یک کابل است، قرار می گیرند.

گلند ضد انفجار در دو نوع ساده و آرموردار تولید میشود.

کابل آرموردار که به  Steel Wire Armoured معروف است یک لایه محافظ فلزی دارد که مانع می شود بر روی کابل فشاری وارد شود و کابل را محکم ترمیکند. گلند آرموردار ضد انفجار که برای کابل آرموردار Steel Wire Armoured به کار میرود، گلند ضد انفجار پایه بلندی است که متعلقاتی در میانه آن وجود دارد که قسمت آرمور کابل را در خود مهار کرده و باعث حفاظت کابل و جلوگیری از وارد شدن فشار به آن می شود.

گلند بدون آرمور ضد انفجار ( گلند ساده ) : گلند بدون آرمور، ساده و با پایه ای کوتاه است که  برای کابل های ساده ( non Armoured )  به کار میرود. این گلند با مهار کردن کابل باعث میشود کابلها به درستی به درون تجهیزات هدایت شوند.

گلند ضد انفجار استیل

طور کلی گلند یا گلند ضد انفجار استنلس استیل نوعی غلاف خارجی آب بندی شده و عایق شده محسوب می شوند که در یک محفظه توپر و آب بندی شده که دور هسته مشخص از یک کابل است، قرار می گیرند که جنس آن از فولاد ضد زنگ یا استنلس استیل (Stainless Steel) آلیاژ آهن با حداقل 10.5٪ کروم است.

گلند برنجی آرموردار

گلند برنجی آرموردار که برای کابل آرموردار استفاده میشود گلند برنجی آرموردار پایه بلند ( 5 یا 7 تیکه ) هست که درون گلند متعلقاتی در میانه آن وجود دارد که قسمت آرمور کابل را در خود مهار کرده ( و یا به اصطلاح در قید و بند کردن آرمور کابل ) و باعث حفاظت و جلوگیری از وارد شدن فشار به کابل می شود .

گلند بدون آرمورد

گلند بدون آرمور ، ساده و پایه کوتاه است و برای کابل های ساده ( non Armoured ) استفاده می شود . این گلند با مهار کردن کابل باعث هدایت مناسب کابل ها به درون تجهیزات می گردند .

گلند پلاستیکی کابل

گلند پلاستیکی ضد آب جلوگیری می کند از ورود آب ، گرد و غبارات موجود در محوطه ، مواد شیمیایی ، روغن و ورود حشرات به تابلو ، محفظه روشنایی برق ، دستگاه و یا هر گونه جعبه توزیع، که به طور کلی حفاطت تابلو و جانکشن باکس را عهده دار است.

گلند های پلاستیکی ایرانی در  سایز مختلف تولید می شوند که هر سایز، بازه قطر کابل مخصوص به خود را پوشش می دهد. متریال به کار رفته در این گلندها از نوع پلی آمید ۶ خود خاموش شونده بوده و دارای خواص ضد اشتعال و مقاوم و خود خاموش شونده با استاندارد UL 94 V-2 می باشد جنس واشر آب بندی این محصول از نئوپرن نسوز و خود خاموش شونده می باشد.

کاربرد گلند پلاستیکی کابل

قابل استفاده از کابل های قدرت ، ابزار دقیق ، کابل کنترل ، ارتباطات و اطلاعات

رنج تولید گلندهای PG : از PG7 تا PG63

رنج تولید گلند های متریک: از M20 تا M100

دما : مقاوم در برابر حرارت لحظه ای تا ۱۲۰ + درجه سانتیگراد و دمای متغیر در بازه زمانی طولانی مدت از ۴۰ – الی ۱۰۰ + درجه سانتیگراد

حفاظت : IP68

شرود گلند کابل

پوششی پلاستیکی است که بر روی گلند کشیده میشود تا در محیط های باز حفاظت اتصالات بیشتر شود.

ارت تگ

در هنگام اتصال سیم ارت به زمین از این وسیله که بر روی بدنه اتصالات نصب میشود استفاده میگردد.

واشر گلند کابل

در بدنه از واشر برای آب بندی و ایجاد حفاظت بیشتر اتصالات و  تابلو برق استفاده میشود.

کیفیت و مزیت گلند کابل

عدم استفاده از گلند ، به خصوص در محیط های با ارتعاش بالا، سبب آسیب دیدگی و حتی پارگی کابل در دراز مدت در محل تلاقی کابل با دستگاه، تابلو، یا محفظه می گردد. استفاده از متریال مهندسی با دوام در تولید این محصول ، و متریال برنج با آبکاری نیکل و کروم در انواع فلزی، عمر محصول را طولانی و تضمین می نماید.

انواع سایز های گلند کابل

  • از سایز M20 الی M100
  • از سایز PG11 الی PG63
  • از سایز 1/4 اینچ الی 3 اینچ

فروش انواع گلند کابل فلزی و پلاستیکی

شرکت آریا صنعت ایرانیان با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع گلند فلزی و پلاستیکی را در برنامه کاری خود قرار داده است.

این شرکت جهت بالابردن درجه حفاظت و آب بندی، جانکشن باکس ضد انفجار در مناطق مستعد انفجار برای سایزهای متفاوت کابل های قدرت ، ابزاردقیق و کنترل، گلند ضد انفجار برنجی روکشدار و گلند ضد انفجار استیل با مقاومت بالا در برابر خوردگی مطابق با بروزترین استاندارد جهانی و در کوتاهترین زمان تحویل عرضه میکند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت فروش انواع گلند فلزی و پلاستیکی میتوانید با کارشناسان آریا صنعت ایرانیان در ارتباط باشید.

« ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید. جهت عضویت در پیج اینستاگرام آذران صنعت روی لینک کلیک کنید. »