لوله خرطومی برق

لوله خرطومی برق از جمله پر مصرف ترین انواع لوله های برق است که برای عملیات سیم کشی در انواع سازه ها و بناها به کار می رود. برق کشی را میتوان بعنوان یکی از امور ضروری در ساخت ساختمان دانست که اجرای آن بایستی بر اساس استاندارهای لازم ایمنی صورت گیرد. عدم توجه به اجرای اصولی و نکات ایمنی و استانداردهای لازم ممکن است باعث بروز حادثه و پیامدهای ناگوار شود.

از انواع لوله هایی که در یک ساختمان و یا بنا استفاده می شود می توان به لوله های گالوانیزه برق، لوله های پی وی سی برق، لوله های پلی آمید و  پلی اتیلن اشاره نمود.

سیم های برق، جریان الکتریکی را از خود عبور می دهند، از این رو باید در پوشش های مناسب و عایق نگهداری شوند تا دچار آسیب و یا منجر به برق گرفتگی ساکنین نشوند.

در ساخت لوله خرطومی برق از گرانول پی وی سی به همراه مواد دیگر استفاده می شود. در تولید لوله خرطومی انواع استاندارهای لازم توسط تولیدکنندگان این محصول رعایت می شود، به همین دلیل این لوله ها از کیفیت بالایی برخوردار بوده و برای لوله کشی برق ساختمان استفاده می شوند.

لوله خرطومی برق یک مسیر ایمن برای عبور کابل های برق در داخل و یا خارج از ساختمان فراهم می کند و دارای ویژگی های منحصر بفرد است. این نوع لوله در دو نوع معمولی و نسوز تولید و به بازار عرضه می شود. لوله خرطومی معمولی داری سطحی خرطومی شکل و صیقلی است و به منظور عبور سیم های برق بر روی دیوار مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های لوله خرطومی برق

این نوع لوله از انعطاف بالایی برخوردار نیست و ممکن است هنگام استفاده در مسیرهای دارای پیچ و خم شکسته شود. برای استفاده از این نوع لوله باید احتیاط های لازم رعایت گردد. لوله خرطومی معمولی از ماده پلی آمید در رنگ های متفاوت ساخته می شود. برخلاف لوله خرطومی برق نسوز، این لوله ها از مقاومت لازم در برابر حرارت و آتش برخوردار نیستند.

نمونه های نسوز از نظر ظاهر همانند لوله خرطومی معمولی است اما از انعطاف پذیری بالاتری برخوردار می باشد. روکش لوله های نسوز از جنس پی وی سی می باشد. لوله های خرطومی دارای مقاومت و استحکام بالایی در برابر آتش و حرارت دارند، از این رو در هنگام آتش سوزی آسیبی به سیم های برق وارد نمی شود. از این لوله های نسوز برای عبور کابل های برق بر روی دیوار سلاختمان یا در داخل آن استفاده می گردد.

لوله خرطومی برق از جمله مصالح ساختمانی هستند که به علت ویژگی های منحصر بفرد و مزایای ویژه جایگاه اساسی در صنعت لوله کشی برق ساختمان به خود اختصاص داده اند. این لوله ها منجر به صرفه جویی در اجرای پروژه ها و کاهش تلفات انسانی می شوند و به دلیل کیفیت بالا عمر طولانی در ساختمان خواهند داشت.

لوله خرطومی در سایزهای مختلف برای استفاده به شکل توکار و روکار استفاده می شود و محافظ خوبی برای سیم های برق به شمار می آید. لوله هایی که با روکش پی وی سی PVC پوشیده شده اند قابل استفاده در محیط های بیرون ساختمان هستند زیرا مقاومت آنها در برابر عوامل محیطی بالاست و آسیبی به کابل های برق وارد نمی کنند.

این لوله ها در بازار به لوله فلکسیبل نیز معروف است و در مقاطع متفاوت تولید و در اختیار مشتریان قرار می گیرد. مقاومت و انعطاف پذیری این لوله ها آنها را به لوله هایی کاربردی تبدیل نموده که استفاده از آنها در مقایسه با سایر لوله ها آسان تر و از نظر اقتصادی نیز مقرون بصرفه تر می باشد.

مزایای لوله خرطومی برق

  • لوله های خرطومی از انعطاف پذیری بالایی برخوردار هستند و بدنه آنها نرم است. این لوله ها را می توان به راحتی در پیچ و خم های دیوار بدون ترک خوردگی و شکستگی استفاده کرد.
  • وزن لوله خرطومی بسیار سبک است و بار اضافی بر ساختمان وارد نمی کند. علاوه بر آن لوله کشی برق ساختمان با این لوله بسیار سریع و آسان اجرا می شود و پروژه در زمان کوتاهی به اتمام می رسد.
  • این لوله ها از نظر اقتصادی بسیار مقرون بصرفه هستند و خرید و نصب آنها هزینه بالایی در بر نخواهد داشت.
  • سطح داخلی لوله خرطومی صیقلی و صاف است و هیچ آسیبی به سیم های برق وارد نمی شود.
  • لوله برق خرطومی در سایزها و قطرهای مختلف ساخته می شود و مشتریان می توانند بر اساس نیاز خود اقدام به خرید آن نمایند.
  • لوله های انعطاف پذیر خرطومی، کابل های برق را در برابر عواملی نظیر رطوبت، باران، گرد و غبار، مواد شیمیایی و … محافظت می نمایند.
  • لوله خرطومی نسوز یک لوله بسیار مناسب با مقاومت بالا در برابر خطر اتصال کابل های برق و یا آتش سوزی ناشی از آن است.
  • این لوله از توانایی لازم برای محافظت از سیم های برق برخوردار است.

فروش لوله خرطومی برق

لوله‌های خرطومی به طور گسترده در برق کشی انواع ساختمان برای عبور امن سیم‌های برق مورد استفاده قرار می‌گیرند. این لوله‌ها برای نصب و راه اندازی سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و سیم کشی تابلو‌های برق کاربرد دارند. علاوه بر آن از آن‌ها به منظور انتقال سیم‌های برق در آرگ‌ها و سقف کاذب نیز استفاده می‌شود.

شرکت آذران پایدار صنعت تبریز با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع لوله خرطومی برق در ابعاد و ندازه های مختلف را در برنامه کاری خود قرار داده است. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع لوله خرطومی برق میتوانید با کارشناسان این شرکت در ارتباط باشید.