سیم و کابل تبریز (سیمکات)

شرکت تولیدی سیم و کابل تبریز سیمکات در سال 1353 در 15 کیلومتری جاده تبریز – تهران در زمینی به مساحت بیش از 54000 متر مربع تاسیس و متعاقباً در سال 1357، نصب و راه اندازی ماشین آلات آن آغاز گردید. در آغاز فعالیت این کارخانه، محصولات آن شامل سیمهای عایق دار، هادیهای هوایی مسی و کابلهای سبک بود.

در سال 1365، سالن تولید گرانول PVC شرکت راه اندازی گردید. این واحد تولیدکننده انواع گرانولهای مورد مصرف در عایق و روکش سیم و کابل زمینی می باشد. از ویژگیهای گرانولهای مذکور میتوان قابلیت انعطاف، مقاوم در برابر سرما، پوشش داخلی یا پرکننده و مستربچ در رنگهای مختلف را نام برد. خط تولید این واحد شامل قسمتهای توربومیکسر، مخازن ذخیره، دستگاه PK و بخش خنک کننده است. این دستگاه که ساخت شرکت ورنر فلایدر V.P آلمان می باشد دارای ظرفیت تولید 500 کیلوگرم بر ساعت است.
امروزه این سالن نه تنها پاسخگوی نیاز سالن تولید سیم و کابل کارخانه سیمکات می باشد، بلکه نیاز برخی صنایع و کارخانجات دیگر کشور را از این حیث تامین می نماید.

در سال 1375، شرکت سیمکات شاهد راه اندازی کارخانه تولید مفتول آلومینیوم با ظرفیت سالانه 12000 تن بود. این واحد با بهره گیری از بهترین ماشین آلات اروپایی و با تلاش مستمر متخصصین شرکت نصب و راه اندازی گردید و توانایی تولید انواع مفتولهای آلومینیومی بویژه در قطرهای 5/9 و 12 میلی متری و با گریدهای متنوع و مورد نیاز صنایع مختلف بالاخص صنعت برق و صنعت فولادسازی را دارد. ظرفیت تولیدی واحد آلومینیوم سازی در سال 1386 با نصب و را ه اندازی یک کوره ذوب و نگهدارنده جدید به میزان 6000 تن در سال افزایش یافت. ظرفیت این واحد بگونه ای است که علاوه بر تامین نیازهای داخلی شرکت می تواند نیازهای سایر صنایع را نیز تامین نماید. از آن جمله می توان به مجتمع فولاد مبارکه، مجتمع فولاد خوزستان و کارخانجات مختلف سیم و کابل سازی کشور اشاره نمود.

از دیگر واحدهای شرکت، کارخانه تولید مفتول، لوله و تسمه مسی است که در سال 1379 راه اندازی و شروع بکار کرد. ماشین آلات این واحد توسط شرکت Rautomeed انگلستان تامین شده اند و توانایی تولید انواع مفتولهای مسی در اقطار 8، 20 و 30 میلی متر و لوله و تسمه مسی را دارند. ظرفیت تولید این واحد، سالانه 7400 تن انواع مفتول، لوله و تسمه مسی است.

در حال حاضر محصولات واحد تولید سیم و کابل شرکت سیمکات عبارتنــد از :

  • انواع سیم با عایق PVC 
  • انواع کابلهای قدرت با هادی مس و آلومینیوم و عایق XLPE و PVC
  • انواع کابلهای کنترل شیلددار و آرموردار
  • انواع کابلهای خودنگهدار 0.6 – 1 kv
  • انواع هادیهای هوایی CU، AAAC، AAC، ACSR/AW و ACSR
  • انواع هادیهای هوایی روکش‌دار 0.6 – 1 kv و 12 – 20 kv

آزمایشکاه سیمکات، اولین دریافت کننده گواهینامه ISO 17025 در کشور بوده و در حال حاضر آزمایشگاه مورد تایید موسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران و اولین آزمایشگاه مورد تایید شرکت توانیر در زمینه سیم و کابل می باشد. این آزمایشگاه ضمن انجام آزمونهای تعیین شده مطابق با استاندارد ملی ایران (ISIRI) توانایی انجام آزمونهای لازم مطابق با استانداردهای ASTM، BS، VDE و IEC را دارد.

کیفیت همواره محور اصلی فعالیتها در شرکت سیمکات بوده است. دریافت گواهینامه های متعدد داخلی و خارجی، دلیل قاطعی بر این ادعاست. از جمله این گواهینامه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود :

  • نشان CE
  • گواهینامه تایید صلاحیت آزمایشگاه
  • نشان استاندارد ایران
  • گواهینامه انجام آزمونهای نوعی برای سیمهای هوایی – آزمایشگاه Kinetrics کانادا
  • گواهینامه کیفیت کالا از شرکت توانیر – سیم های هوایی با مغزی فولادی
  • گواهینامه کیفیت کالا از شرکت توانیر –  کابلهای فشار ضعیف
  • گواهینامه کیفیت کالا از شرکت توانیر – هادیهای هوایی روکش دار
  • گواهینامه مدیریت کیفیت ISO 9001
  • گواهینامه ISO 14001
  • گواهینامه OHSAS 18001:1999
  • گواهینامه حمایت از حقوق مصرف کنندگان

فروش سیم و کابل تبریز ( سیمکات )

شرکت آریا صنعت ایرانیان با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع سیم و کابل در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع سیم و کابل با برند شرکت سیم و کابل تبریز ( سیمکات ) اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع سیم و کابل میتوانید با کارشناسان آریا صنعت ایرانیان در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *