سیستم اعلام حریق سنس

سیستم‌های اعلام حریق وظیفه‌ی هشدار وقوع یا احتمال وقوع آتش را برعهده دارند تا افراد و ساکنین را از بروز احتمالی حریقی آگاه کنند. اعلام زود هنگام آتش‌سوزی باعث می‌شود قبل از آنکه جان و مال مردم در معرض خطر قرار گیرد، آتش مهار شده و از صدمات زیادی جلوگیری شود. سیستم‌های اعلام حریقی که در بازار وجود دارد، کاربری‌های متنوعی دارند. سیستم اعلام حریق مورد استفاده در منازل با آنچه که در مجتمع‌های بزرگ، پالایشگاه‌ها، پتروشیمی‌ها و… به کار می‌رود، بسیار متفاوت است.

سیستم اعلام حریق سنس نام تجاری ثبت شده شرکت فن آوری سانا پژوهش گستر می باشد که محصولات خود را با این نام به بازار عرضه می نماید. این شرکت از سال ۱۳۸۷ و در شهر تبریز فعالیت خود را در زمینه تولید و توزیع سیستمهای اعلان حریق کانونشنال آغاز و امروزه با تولید سیستم های اعلان حریق آدرس پذیر توانسته است خود را به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی در این عرصه تبدیل نماید.

هم اکنون کارخانه مرکزی و آزمایشگاه اصلی شرکت در محلی به وسعت ۶۰۰۰ متر مربع در شهرک صنعتی ایرداک شهر تبریز در حال فعالیت می باشد. تاکنون محصولات سیستم اعلام حریق سنس به ۳۱ استان ایران و برخی  کشورهای همسایه  عرضه شده و هم اکنون نیز در حال راه یابی به بازارهای جدید در مناطق مختلف جهان است. طراحی دقیق با آخرین فن آوری های روز،کاربری آسان و تطبیق با استاندارد های تخصصی معتبر اروپایی از جمله نکاتی است که باعث شده است تا برند سنس در مدت کوتاهی به یک نام آشنا در زمینه اعلان حریق و ایمنی در منطقه تبدیل شود.

طراحی زیبا، کیفیت خوب و مطمئن تجهیزات، داشتن تائیدیه سازمان آتش نشانی، حمایت از تولیدات ایرانی، داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش و قیمت ارزان، فاکتورهایی هستند که در سیستم های اعلام حریق سنس باعث شده اند تا این برند به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان داخلی در این عرصه تبدیل شود.

اجزای سیستم اعلان حریق

به طور کلی هر سیستم اعلام حریق از بخش های زیر تشکیل شده است:

  • مرکز کنترل اعلام حریق: که وظیفه کنترل ورودی ها و خروجی ها را بر عهده دارد.
  • تجهیزات ورودی: نظیر انواع دتکتورهای دود، حرارت، گاز، شعله، شستی اعلام حریق و…
  • انواع تجهیزات هشداردهنده: نظیر آژیر اعلام حریق، فلاشر و…
  • منبع تغذیه: که وظیفه تامین انرژی الکتریکی سیستم را در طول دوره فعالیتش بر عهده دارد.
  • تجهیزات جانبی دیگری نیز نظیر انواع ماژول های ورودی و ماژول های خروجی که برای ارتباط سیستم اعلان حریق با سایر سیستم ها و تجهیزات به کار می روند

آژیر اعلام حریق سنس

آژیر و آژیر فلاشر سیستم اعلام حریق سنس با طراحی بسیار زیبا دارای شدت صدای بالا ، انتخابی ایدهآل برای مناطق مسکونی و تجاری می باشند. طراحی زیبای آنها باعث پخش صدا در تمام زاویه ها به طور یکسان میباشد. این آژیرها دارای قابلیت تولید تنهای مختلف صدا مطابق نیاز مشتری می باشد. همچنین توان مصرفی پایین این محصولات برحسب تمایز آنها با محصوالت مشابه موجود در بازار شده است.

آژیر اعلام حریق سنس

این سری آژیر و آژیر فلاشرها با طراحی بسیار زیبا و با استفاده از تکنولوژی پیزوالکتریک و با شدت صدایی مناسب ، نوع طراحی ظاهری، قابلیت نصب دیواری و سقفی انتخابی ایده آل برای محیط های مسکونی و یا تجاری می باشند

 

آژیر فلاشر اعلام حریق سنس

این سری آژیر و آژیر فلاشرها با طراحی بسیار زیبا و با استفاده از تکنولوژ ی پیزوالکتریک و با شدت صدایی مناسب انتخابی ایده آل برای محیط های مسکونی و یا تجاری می باشند

دو فاکتور مهمی که در آژیر فلاشر های اعلام حریق مورد نظر کارشناسان فنی بوده، داشتن صدای قوی برای اعلام وقوع حریق و داشتن نور قوی به منظور اعلام وقوع حریق به تمام کاربران مخصوصاً افراد ناشنوا در محیط.

 

دتکتور دودی اعلام حریق سنس

این نوع دتکتورها به صورت سقفی نصب می‌شوند و دارای محفظه‌ای هستند که بعد از پر شدن دود به این محفظه با استفاده از ایده شکست نور مادون قرمز (حساس نسبت به انواع مختلف دود حتی با ذرات بسیار ریز) تحریک شده و با تغییر جریان عبوری به مرکز کنترل اعلام حریق می‌نمایند.

دتکتور دودی اعلام حریق سنس در مکان هایی که حریق آنها دارای دود و یا مواد دودزا هستند کاربرد دارد که از آن جمله می توان محل های مسکونی و تجاری را نام برد. دتکتور دودی Sens به دلیل داشتن تائیدیه سازمان آتش نشانی و برخورداری از کیفیت بالا و گارانتی و خدمات آن، یکی از نونه های پرکاربرد در این عرصه می باشد.

 

دتکتور حرارتی اعلام حریق سنس

دتکتورهای حرارتی نسبت به افزایش درجه حرارت حساس می باشند. هنگامی که بر اثر حریق، درجه حرارت محیط تغییرات غیر عادی داشته باشد این دتکتورها فعال می شوند.

این دتکتورها دارای یک محفظه می باشد. در داخل محفظه یک بی متال (دو نوار فلزی با جنس مختلف) وجود دارد. هوای گرم روی بی متال اثر گذاشته و گرما باعث بسته شدن کنتاکت های آن شده و دتکتور عمل می کند. این دتکتورها برای مکان هایی همچون آشپزخانه ها، موتورخانه ها و . . . مناسب می باشد. در مورد وسایل برقی نیز که شروع حریق آنها با ساطع شدن حرارت همراه می باشد که این نوع دتکتور، حرارت ناشی از وقوع حریق را در همان لحظات اولیه تشخیص داده و با بسته شدن مدار الکتریکی مربوطه به مرکز کنترل پنل اعلام کرده و اقدامات برنامه ریزی شده را بطور خودکار انجام می دهد و آژیرهای اعلام حریق نیز به صدا در آمده تا اشخاص را از وقوع حادثه مطلع کنند.

دتکتور حرارتی سنس به دلیل داشتن یک حسگر یا سنسور حساس به دما، چنانچه دمای محیط بیشتر از ۷۰ درجه سانتیگراد برسد به حالت آلارم رفته و وقوع حریق را به کنترل پنل مرکزی اعلام می کند.

 

دتکتور گازی اعلام حریق سنس

دتکتور گازی وسیله ایست برای شناسایی وجود گاز در یک منطقه که به عنوان یک سیستم ایمنی عمل می کند.این وسیله برای یافتن نشت گاز یا سایر نشت ها استفاده می شود و از آنجایی که می تواند با سیستم کنترل در ارتباط باشد پس می تواند به طور اتوماتیک خاموش شود و یا ایجاد صدا و آلارم کند. دتکتور گازی توانایی تشخیص کمبود اکسیژن، گازهای سمی و اشتعال زا مانند گاز طبیعی، متان، بوتان، پروپان و …و حتی الکل و مونوکسیدکربن را دارد.

دتکتور گاز سنس در واقع یک دتکتور گازی دو منظوره است که قابلیت تشخیص گاز منوکسیدکربن و گاز طبیعی را دارد.

 

دتکتور مولتی اعلام حریق سنس

چنانچه به دنبال یک دتکتور ترکیبی دودی و حرارتی برای حفاظت از حریق می باشید، سنس پیشنهاد ویژه ای برای شما دارد.

دتکتور مولتی اعلام حریق سنس از دو سنسور دودی و حرارتی بهره برده و کاربرد این محصول در محیط هایی که احتمال آتش سوزی از نوع دودزا و یا دارای گرما هستند بکار می رود.

قیمت مناسب، تکنولوژی دتکتور ترکیبی، طراحی زیبا، گارانتی و خدمات پس از فروش از مزایای دتکتور های مولتی سنس میباشد.

شاسی اعلام حریق سنس

این وسیله در مسیر عبور ساکنان ساختمان (لابی ها، راه روها، خروجی ها و…) نصب می گردد و در صورت فشار دادن دکمه تعبیه شده روی آن،دستگاه به صورت دستی فعال شده و  به سیستم مرکزی اعلام خطر پیغام می فرستد و آنرا فعال می نماید. بر اساس فرمان شاسی اعلام حریق به سیستم مرکزی کلیه ساکنان ساختمان از وجود خطر آگاه می شوند.

شاسی اعلام حریق سنس یک شاسی نشکن یا قابل ریست است که تست و برگشت پذیری آن را آسان خواهد نمود.

شستی سنس دارای یک چراغ نشانگر LED می باشد که در صورت عمل کردن، محل شاسی را به اپراتور نشان می دهد.

 

کنترل پنل مرکزی اعلام حریق سنس

در کنترل پنل های سیستم اعلام حریق، تمام وظایف توسط میکروپروسسورها انجام می‌شود و سیم کشی کلیه دتکتورها ، شستی‌ها ، لامپهای اعلام خبر ، وسایل صوتی خبر دهنده ، منابع تغذیه و غیره به مرکز کنترل وصل می‌شود.

پانل کنترل در اطاق نگهبانی، محدوده انبارها، بخش تاسیسات، مرکز اطلاعات هتل ها یا مجتمع های مسکونی نصب می گردد. در مکانهای بزرگ مانند بیمارستانها، خوابگاهها، فروشگاههای بزرگ، که اعلام خطر کلی در آن خوشایند نیست تابلوهای کنترل را در اطاق مخصوص که همواره در آن مراقب وجود دارد نصب می کنند و از آنجا توسط تلفن ، صداهای نرم، زنگ، علائم نوری یا چراغهای رنگی به قسمتهای دچار حادثه و حریق خبرداده می شود تا در امر تخلیه ساختمان تاخیر رخ ندهد.

کنترل پنل های سیستم اعلام حریق سنس از ۲ الی ۲۴ زون طراحی، تولید و در اختیار مصرف کنندگان سیستم اعلام حریق قرار می گیرد.

مورد تائید بودن سازمان آتش نشانی، مطابق با استاندارد EN 54، مجهز بودن به مدار هوشمند، کیفیت فنی بالا، داشتن گـــارانتی و خدمات پس از فروش و همچنین داشتن قیمت مناسب باعث گردیده که کنترل پنل های اعلام حریق سنس از محبوبیت خاصی در بازار برخوردار گردیده باشد.

چراغ ریموت سردر اعلام حریق سنس

ممکن است در بعضي مواقع خود زون داراي قسمت هاي متعددي باشد و هنگام بروز حريق نياز به تشخيص دقيق تر محل حريق داشته باشپم . مثلا در آپارتمان هاي که هر طبقه يک زون مي باشد و خود طبقه داراي چند واحد است و يا در هتل ها که اتاق هاي متعددي در هر طبقه وجود دارد براي تشخيص دقيق محل حريق از چراغ Remote Andicator استفاده مي گردد. اين چراغ بالاي درب هر واحد نصب مي شود و در صورت وصل کردن دتکتور اين چراغ نيز روشن مي شود.

ریموت اندیکاتورهای تولیدی سنس با ظاهری زیبا و با رویکرد سازگاری با انواع دتکتورهای اعلام حریق طراحی و تولید گردیده اند. این چراع سردرها از نوع چهارگوش و با لامپ LED پرنور، بیشترین بازدهی را در اعلام محل حریق دارند.

هماهنگی بـــا استاندارد EN 54 و قیمت مناسب از ویژگی های بارز چراغ ریموت های سنس می باشد.

سیستم اعلام حریق مجموعه ای از قطعات دیداری و شنیداری ( آژیر، دتکتور، شستی و … ) می باشد، که به صورت هماهنگ با یکدیگر کار می کنند و در صورت مشاهده علائم حریق ( دود، حرارت و آتش ) گزارشات به پنل مرکزی اعلام حریق ارسال و هشدارهای لازم به متصرفین اعلام می گردد.

برآورد سیستم اعلام حریق

معمولا در شروع پروژه های سیستم های اعلان حریق، کارفرمایان نیاز دارند که یک براورد حدودی ای از سیستم اعلان حریق پروژه خود داشته باشند و اگر این پروژه حجم آن بزرگ باشد، مشمول صرف وقت و هزینه برای پیمانکاران است تا یک براورد حدودی برای آن پروژه بدست بیاورند. مقاديری نظير تعداد طبقات ساختمان، تعداد واحدها، زير بناي ساختمان، تعداد طبقات پاركينگ و… مي توانيد بر روی قیمت تمام شده سیستم اعلام حریق موثر باشد.

شرکت آریا صنعت ایرانیان با در اختیار داشتن پرسنل متخصص و مجرب در زمینه خدمات مهندسی و تأمين كالاي مورد نياز صنايع نفت، گاز و پتروشيمي و کاخانجات تولیدی در راستای قطعات و تجهیزات مربوط به تجهیزات برق ساختمان و اتوماسیون صنعتی فعالیت خود را از سال 1390 با قرار گرفتن در لیست تامین کنندگان واحدهای صنعتی به صورت رسمی آغاز نموده است. این مجموعه مفتخر است که توانسته با همکاری مستقیم شرکتهای تولیدی داخلی و خارجی و حذف واسطه تجهیزات و قطعات مربوط به این صنف را تامین نماید. در این راستا فروش انواع سیستم اعلام حریق در برنامه کاری خود قرار داده است که از آن جمله می توان به فروش انواع سیستم اعلام حریق با برند شرکت سنس اشاره نمود. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت قیمت بروز انواع سیستم اعلام حریق سنس و همچنین  کنترل پنل اعلام حریق سنس، دتکتور دودی، دتکتورحرارتی، آژیر فلاشر، آژیر معمولی، دتکتور گازی، دتکتور ترکیبی، شستی اعلام حریق با این برند میتوانید با کارشناسان آریا صنعت ایرانیان در ارتباط باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *