بست اسپیت برق

بست اسپیت برق

بست اسپیت برق یکی از پرمصرفترین المان ها برق برای بستن لوله های فولادی برق در محل تاسیسات و یکی از ملزومات تاسیسات برق کشی ساختمانی است‌.

از مواد اولیه تشکیل دهنده بست اسپیت می توان به فولاد آبکاری شده که مقاوت بالای در برابر شرایط جوی مختلف دارد استفاده می شود، بنابراین بست های اسپیت برق از ورق های گالوانیزه گرم تولید می‌شوند.

امروزه برای جلوگیری از آسیب به تاسیسات برقی، کارشناسان در این حوضه به این نتیجه رسیده اند که بهتر است تمامی تاسیسات از سقف و یا دیوار عبور داده شوند‌ تا از آسیب های احتمالی همانند برخورد اشیاء، موجودات موذی و … اجتناب شود، بنابراین برای سیم کشی ساختمان ها، ادارجات و شرکت ها و کارخانجات از لوله های فولادی برق استفاده می کنند. برای محکم کردن لوله های فولادی برق به دیوار و یا سقف از بست های اسپیت استفاده می گردد.

سرعت بالای نصب بست اسپیت منجر شده است تا این نوع از بست ها برای پیکر بندی در لوله کشی برق ساختمان ها، اتصالات و فلنج ها بسیار استفاده شود. بست اسپیت در سایز های مختلفی تولید می شود، تا قادر باشند هر سایز لوله ای را از درون خود عبور دهند.

برای نصب این بست ها نیازی به کمک و جوشکاری نیست. زیرا بست های اسپیت دارای سیستم فوق العاده مرتبی جهت لوله کشی برق فلزی هستند. معمولا لوله های برق از میان این بست عبور کرده و به هر محلی که قرار است نصب شود، هدایت می شود.